نشریه مبدل گرمایی

دوماهنامه مبدل گرمایی:
این نشریه از پاییز ۱۳۸۵ تاکنون منتشر شده و در آن مقالات و آگهی های مرتبط با صنعت مبدل گرمایی به چاپ میرسد. از شرکتهایی که به طور مستمر در بخش آگهی های آن همکاری داشته اند میتوان از کولرهوایی آبان، فاتح صنعت کیمیا، گروه فناوری آریوپایا (آریوپاد)، دما فین، طاها قالب توس، رادیاتور ایران، خانیران مبدل، بهران مبدل، تکنو سرویس، مهندسی و صنعت، پولادورزان کیمیا، آرافین، گام الکتریک و … نام برد. برای دانلود فایل مقالات شمارههای گذشته، لازم است به نشانی www.Mobaddel.ir مراجعه نمود. شماره مجوز انتشار این دوماهنامه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۶۰۱۶-۹۰ میباشد. شماره تماس تهران: ۸۸۶۷۱۶۷۶
ماهنامه نفت و انرژی:
این ماهنامه بین المللی از آذر ۱۳۸۴ تاکنون منتشر شده و در آن مقالات و آگهی های گوناگونی مرتبط با صنعت نفت و انرژی به چاپ میرسد. صنایع بالادستی و پایین دستی، مقالات علمی با جنبه های مختلف، نفت، گاز، پالایش، پتروشیمی، HSE، انرژیهای تجدید پذیر و پاک، بهینه سازی انرژی، تجهیزات فرآیندی و عملیاتی، مباحث سیاسی / اقتصادی / اجتماعی، بهداشت و محیط زیست و … در طی این چند سال در این ماهنامه به چاپ رسیده است. ماهنامه ای که به نوعی آن را میتوان پرتیراژترین ماهنامه صنعت نفت و انرژی کشور دانست. چرا که از فروردین ماه ۱۳۸۸ تاکنون، هر ماه یک شماره از آن منتشر شده است. ۱۲ نسخه مستقل در هر سال. امری که دیگر همکاران مطبوعاتی به آن دست نیافته اند. برای دانلود فایل مقالات شمارههای گذشته، لازم است به نشانی www.naft-o-energy.com مراجعه نمود. شماره تماس تهران: ۸۸۶۷۱۶۷۶
نشریه چیلر و برج خنک کن:
این نشریه از پاییز ۱۳۸۹ تاکنون منتشر شده و در آن مقالات و آگهی های مرتبط با چیلر و برج خنک کن به چاپ میرسد. از شرکتهایی که در بخش آگهی های آن همکاری داشته اند میتوان از دامون سرویس، کولر هوایی آبان، تهویه نیا، آریا بنیز، تهویه آرا، فراست، مهندسین کارو اندیشه، اکو انرژی، ساری پویا، یکتا تهویه اروند و … نام برد. برای دانلود فایل مقالات شمارههای گذشته، لازم است به نشانی www.TSISATCONF.ir مراجعه نمود. شماره مجوز انتشار این نشریه با نام برج خنک کن از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۲۲۵۶۹-۹۱ میباشد.
کتابهای تخصصی:
• رسو بگذاری در مبدلهای حرارتی (دکتر محمدرضا جعفری نصر)
علیرغم دستیابی مهندسان به توانمندیهایی چشمگیر در طراحی های نوین ساخت مبدلهای حرارتی، مشکل رسوب گذاری در آنها هنوز یکی از پرهزینه ترین معضلات محسوب میشود و تنها در امریکا این مشکل هزیه های نزدیک به پنج میلیارد دلار در بر داشته است. در این کتاب مولف، ضمن آشنا کردن مهندسان و دانشجویان با مبانی علمی موضوع شامل بررسی انواع رسوب، مدلسازی و پیش بینی تشکیل آن، در نهایت روشهای کاهش و کنترل رسوب را بررسی و ارایه کرده است
• فناوریهای نوین در بهبود عملکرد مبدلهای حرارتی (دکتر محمدرضا جعفری نصر)
خوشبختانه در سالهاى اخیر دانش فنى لازم براى طراحى و ساخت مبدلهاى حرارتى، به ویژه از نوع پوسته و لوله اى، در کشور به خوبى توسعه یافته است ولى متاسفانه شناخت کافى از فناوری هایى نوین در این زمینه که در حال حاضر شرکت هاى طراحى مهندسى پیشتاز دنیا در صنایع مختلف به ویژه نفت، گاز و پتروشیمى به کار می گیرند وجود ندارد. کتاب حاضر، که حاصل سالها پژوهش و تدریس مولف براى مهندسان و دانشجویان رشته هاى مهندسى شیمى و مکانیک است، با هدف آشنا کردن آنان با مبانى علمى روشهاى نوین افزایش انتقال حرارت نگاشته شده است. در این کتاب تلاش شده صرفا روشهاى کاملا کاربردى که طراحى، ساخت و اجراى آنها در داخل کشور ممکن است معرفى و بررسى شوند. این کتاب ۵۹۲ صفحه و قیمت آن هفده هزار تومان میباشد.
• یکپارچه کردن انرژی در فرآیندهای شیمیایی (دکتر محمدرضا جعفری نصر)
از سه دهه قبل، حوالی سال ۱۹۷۰ میلادی، با رو به کاهش گذاشتن منابع انرژی و به تبع آن افزایش قیمت این منابع برای مصرف کننده ها، موضوع بحران انرژی یکی از مقوله های اساسی روز دنیا بوده و پیوسته بررسی شده است. بحثی کاربردی که در زمینه بازیافت انرژی در دهه ۷۰ میلادی مطرح شد، در نهایت در قالب یکپارچه کردن فرآیندها جامعیت یافت. در واقع میتوان گفت که هدف از فشرده کردن دستگاه ها و یکپارچه کردن فرآیندها بهره گیری از بیشترین توانمندی های موجود در آنهاست تا کمترین وابستگی را به تامین نیازهای خود از خارج داشته باشند.

مراکز توزیع تهران:
فروش با ۲۰ درصد تخفیف توسط دبیرخانه همایش (خانم نوری ۸۸۶۷۱۶۷۶)
مرکز نشر پژوهشگاه صنعت نفت: ۴۸۲۵۲۰۴۸
واحد بازاریابی و فروش: ۴۸۲۵۳۲۵۰
انتشارات دانش نگار: ۶۶۴۰۰۲۲۰
انتشارات دستان: ۶۶۹۵۴۸۰۰
انتشارات دانشگاه هرمزگان: ۶۶۹۵۰۵۵۳
انتشارات مرکز نشر دانشگاهی: ۸۸۵۵۶۱۶۹
انتشارات جهاد دانشگاهی: ۶۶۹۵۲۷۲۶
انتشارات سازمان مدیریت صنعتی: ۲۲۰۴۳۰۰۵
انتشارات آدینه: ۸۸۸۲۳۸۵۶
• مقدمه ای بر مبادله کنهای گرما (دکتر سپهر صنایع)
این کتاب ۵۵۰ صفحه ای شامل دوازده فصل بوده و توسط دانشگاه علم و صنعت به چاپ رسیده است.
فروش با ۲۰ درصد تخفیف توسط دبیرخانه همایش (خانم نوری ۸۸۶۷۱۶۷۶)
مرکز انتشارات دانشگاه علم و صنعت: ۷۷۲۴۰۴۲۵
قیمت اصلی کتاب: ۲۹ هزار تومان
• تبرید؛ اصول و روش ها
تعداد صفحه: ۳۵۹
نشر: دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران جنوب (۱۳۸۸)
شابک: ۹۷۸-۹۶۴-۲۲۳-۸۵۰-۷
قطع کتاب: وزیری
وزن: ۸۰۰ گرم
www.jafarkazemi.com
تبرید یا سرمایش دارای کاربردهای گوناگونی در شاخه های مختلف علمی، تحقیقاتی و کاربردی است. برای مثال از این کاربردها میتوان به کاربرد آن در سرمایش ساختمانها (تهویه مطبوع)، نگهداری مواد غذایی (یخچال، فریزر و سردخانه ها)، صنایع شیمیایی و غذایی، مایع سازی گازها و پزشکی اشاره کرد.
در این کتاب پس از مقدمه ای بر کاربردها و تاریخچه ی تبرید، روش محاسبه ی بار برودتی به اختصار توضیح داده شده است. سیستم تبرید تراکمی به دلیل اهمیت و کاربرد بیشتر در دو فصل، سیستم های جذبی و تبخیری، هر کدام در یک فصل مجزا و سایر روش هایی که در حال حاضر کمتر مرسوم هستند در فصل هشتم معرفی شده اند. نگارنده امید دارد با ارائه این کتاب که حاصل پانزده سال تدریس درس تبرید و طراحی سردخانه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب است، گامی در جهت اشاعه ی دانش تبرید برداشته باشد. آنچه که در سرتاسر کتاب مورد توجه قرار گرفته، سادگی بیان و کاربردی بودن مطالب است. نویسنده کتاب لازم میدارد از استادانی که در سال های گذشته در فراگیری بهتر این مطالب چه بطور مستقیم یا غیر مستقیم راهنمای وی بوده اند تشکر کند. همچنین از آقای دکتر بهمن خستو، آقای دکتر موسوی نائینیان، آقای مهندس حاج سقطی و پیشکسوتان این رشته که کتاب های آنان مسیر اولیه را برای ایشان هموار کرد و آقای مهندس لطیفیان، استاد درس تبرید، به جهت فراهم کردن امکان آشنایی با سیستم های تبرید آمونیاکی و آقای مهندس زاره انجرقلی به دلیل ایجاد ارتباط بین دانسته ی تئوری و عملی کمال تشکر را داشته و نیز یاد دوست عزیزم شادروان رضا فلاح که از مهندسان خبره ی این رشته بوده اند را گرامی می دارم. از خوانندگان محترم این کتاب خواهشمند است هر گونه پیشنهاد جهت تصحیح، حذف یا اضافه کردن مطالب را در ویرایش های بعدی از طریق آدرس پست الکترونیک fj-kazemi@azad.ac.ir به دکتر فرزاد جعفر کاظمی، نگارنده این کتاب اطلاع دهند.
وب سایت نگارنده: www.jafarkazemi.com
علاقه مندان می توانند جهت تهیه کتاب به نشانی اینترنتی http://www.tabadolkar-trainingcenter.com مراجعه نمایند.